onsdag 2 maj 2007

Chelsea fans

BagdadBob har varit på semester, åkte lite skidor i Gränsen. Otroligt bra måste sägas. Kall snö och solsken på Aprils sista dag. Svenska fjällen när de är som bäst med andra ord.
Så egentligen finns det ju en hel del jag skulle vilja ta upp i denna blogg, då jag varit borta och dårarna att försvar varit många, men det som fastnar mest är förstås Liverpools seger över köpeslaget Chelsea. Inte så mycket för att "köpes" är ett problem, det begriper ju alla som vet skillnaden mellan handgjort mos och Felix på påse. Nej, det som Bagdad Bob undrar över är snarare: "Var kom alla Chelsea fans ifrån?" Jag växte upp med Tipsextra, Chelsea fans fanns inte då. Jag menar Sverige hade fler Sunderland fans än Chelsea fans i början på 70. Nu hör jag ideligen folk som säger. "Chelsea har alltid varit mitt favoritlag" och så räknar de upp någon gammal spelare som fans på 80 när Chelsea mest var kända för ett lag med supportrar som alla var utbildade slaktare. Det är ungefär som när man var grabb i fem års åldern och höll på dem som ledde, eller alltid höll på Sovjet i hockey eftersom utgången var given. Tack gode gud för Gerrard, Agger, Kuyt, Reina och Alonso och alla andra "klumpar" i Liverpool moset. Ni som gör en match fantastisk.
Dagens mål: Kuyt avgörande straff på Chelsea
Dagens Bob: Sveaskog, men ni kan väl åtminstone förklara varför ni lät Signar Berg ha kvar fågelholken.
Dagens citat: "Jag har aldrig sagt att män med litterära ambitioner är tråkiga, de är helt enkelt förtjusande. Det tråkiga är det de skriver." Oscar Wilde

Inga kommentarer: